Navneprosess

Et godt navn kan være med på å styrke merkevaren din, og gjøre det lettere for folk å huske deg. Noen ganger ligger navnet rett foran nesetippen, mens andre ganger må vi grave litt dypere for å finne den gode historien med det riktige navnet.

Navneprosess

Navnet til bedriften din bygger identitet, og er gjerne et varig valg, så tenk helhetlig. Tenk framover. Gjør det lett for folk å huske deg. Snakke om deg. Velge deg. Kanskje skal det også knyttes et slagord til. 

I en navneprosess begynner vi alltid på begynnelsen; hvem skal få navnet, og hvilken historie skal det fortelle? Hva er bedriftens / produktets / tjenestens DNA? Ligger det noen premisser i den kategorien du skal inn i? Skal navnet si noe om hva det er, eller skal det være et abstrakt navn? Norsk eller engelsk?

Strektegnet konvolutt på gul konfetti

Slik kommer vi frem til navnet

Vi liker aller best når vi kan jobbe i tett dialog med deg, gjerne gjennom arbeids- og idémøter. I en navneprosess begynner vi alltid bredt, der alle forslag havner i ja-bunken. Videre i prosessen blir vi mer kritiske. Vi sorterer og forkaster til vi til slutt sitter igjen med noen favoritter som vi presenterer for deg. Vi kommer alltid med en anbefaling eller to, men det er opp til deg å bestemme deg for hva som føles riktig for deg og din bedrift.


Har du behov for et navn? Ta kontakt, så stiller vi med smågodt, kaffe og klare hoder.