Visuell identitet

Den visuelle identiteten din er bedriftens ansikt utad. Kort fortalt kan vi si at en visuell identitet er alt bedriften din står for og ønsker å formidle. Vi ser gjerne på den visuelle identiteten din som designbiten av merkevarebyggingen. For at målgruppen din skal bli oppmerksom på deg, huske deg og velge deg, må du oppfattes som tydelig på hvem du er.

Det kan være mange gode grunner til å endre eller oppdatere visuell identitet:

– Du skal lage ny nettside, og ønsker samtidig å oppdatere identiteten

– Du har hatt identiteten din i mange år, og den har rett og slett behov for et løft

– Kanskje har bedriften endret seg så mye at du trenger en total rebranding

– Logoen er grei, men du ønsker flere visuelle elementer i verktøykassa

– Nytt konsept som skal skille seg fra bedriftens egen identitet

Strektegnet penn over en beige konfetti

Slik jobber vi med visuelle identiteter

Å tenke helhetlig er viktig når vi utvikler visuelle identiteter. Målgruppen din må kjenne deg igjen på alle flater, og i løpet av noen få millisekunder oppfatte at dette er deg. Derfor jobber vi ofte først ut en digital designmanual som er førende for hvordan alt som designes skal se ut eller oppleves. På denne måten er det også lettere for deg som kunde å lage eget innhold som er i tråd med den helhetlige identiteten.

 

Vi veileder deg fra ide til ferdig lansert resultat, og designer alt fra logo til nettsider, annonser, , bøker, messestands og bekledning. Vi hjelper deg gjerne også med både tekst- og fotostil.