Det umulige huset er mulig!

Design, Identitet, Nettside

Vi i Anunatak har vært så heldige å få jobbe med det utrolig inspirerende prosjektet Det umulige huset.

Prosjektet handler om mer enn bare et bygg – det handler om å skape en møteplass og et fellesskap for ungdom, et sted hvor alle kan bidra og føle seg hjemme. Det startet med en ildsjel, Filip, som har jobbet knallhardt for at ungdommene skal ha et helt eget sted å møtes – skapt av dem selv. Det begynte som Det umulige prosjektet og en kveld på Rauma Kulturhus, og har endt opp i et stort husprosjekt som har stor støtte i lokalsamfunnet - og tiltrekker seg oppmerksomhet fra andre steder i landet.

Nå er Filip daglig leder i prosjektet, og vi er heldige og får hjelpe DUH med design, kommunikasjon og innhold.

Vår største jobb har vært å designe identitet og nettside som reflekterer tankegangen i prosjektet: et sprekt, fargerikt, og inkluderende uttrykk som gir plass til mangfoldet av mennesker, ideer og interesser.

Vi har samarbeidet tett med Filip Eidsvåg som er mannen (hjernen) bak prosjektet. En entusiastisk fyr som har en visjon om å gjøre det umulige mulig.

Gjennom designelementer som åpne flater, livlige farger og en brukervennlig struktur, har vi formet en plattform som gjør det enkelt for alle å delta, bli inspirert og bidra til fellesskapet.

Les gjerne mer om Det umulige huset på bloggen vår!

Vi har også bidratt med å fasilitere workshops sammen med arkitektene i Symre og ungdommene rundt om i Rauma Kommune. Målet har vært å få ungdommene i tale og involvere dem i prosessen, slik at DUH blir slik ungdommene vil ha det!

Johanna var prosjektleder på dette prosjektet. Kontakt henne gjerne om du har noen spørsmål.

Forrige
Forrige

Visuell identitet og nettside for Brastad

Neste
Neste

Strategi, identitet og nettside til smartTMS