Oppfriskning av identitet for Grande

Identitet, Design

Grandes historie går tilbake til 1954. Siden da har de utviklet produkter med god design, funksjon og kvalitet i egen regi, og i samarbeid med anerkjente møbel- og industridesignere.

I år var tiden inne for en fornyelse av egen visuell identitet. Logoen stod stødig i sin opprinnelige form – men ønsket om å fremstå freshere og mer tydelig var stort.

Sammen jobbet vi tett med å finne frem til kjernen av Grande, og utvikle en moderne og helhetlig profil som underbygger bedriftens hovedfokus – kvalitet langs hele linja.

Linjen symboliserer livslang læring

Grande jobber for å designe kvalitetsprodukter som skal vare. Produktene skal fungere for flere læringsarenaer, tåle tidens tann –og stå seg gjennom generasjoner.

Linjen har en sentral rolle i den nye visuelle identiteten.

Inspirert av Innfjorden

Omringet av vakker natur og majestetiske fjell finner du Grande fabrikker. Med utgangspunkt i Innfjordens vakre farger ble den nye paletten til, og nyansene bark, sjøgrønn, skogsgrønn og vårgrønn oppstod.

Dette prosjektet er det Christin som har hatt ansvaret for.
Kontakt henne gjerne om du har noen spørsmål.

Forrige
Forrige

Budskap og materiell for Rauma kommune

Neste
Neste

Visuell identitet for MIFO