En tydelig identitet for Småbruket på Bjøkne

Identitet, Innhold

Med godt forarbeid og mange gode tanker kom kunden til oss med ønske om hjelp til å spisse sitt konsept, og lande et nytt, tydelig og helhetlig produkt innenfor reiseliv.

Vi startet med å besøke småbruket for ei helg. Slik ble vi godt kjent med både kunden og produktet / opplevelsen som skulle tilbys, og med et solid grunnlag jobbet vi videre frem et nytt produktnavn, en visuell identitet og nettside med tydelig budskap og innhold.

En stødig og naturlig identitet

Helt øverst i Gudbrandsdalen, i Bjøknegrenda på Lora, finner du et hyggelig, lite småbruk. Eierne av småbruket ønsker å tilby en unik opplevelse til de som går med en drøm om å bo på småbruk, eller ønsker å ta med familien på en opplevelse helt utenom det vanlige. Her får kundene mulighet til å utforske og kjenne på livet som småbrukseier – med dyrestell, enkle gårdsoppgaver og det som hører med.

Den visuelle profilen er bygget på stemningen og følelsen man får på småbruket. Fargepaletten er satt sammen av jordlige toner – med en rød aksentfarge, hentet fra den rutete duken som blir brukt på gården. Logoen kommer i to versjoner. En detaljert hovedlogo som passer godt som et dekorelement – svidd, preget eller stemplet på produkter og større flater. Samt en forenklet logovariant, som står seg godt på mindre og liggende formater. Profilen fremstår stødig, naturlig og lun – og skal gir et beskrivende inntrykk av opplevelsen.

Tekst og innhold på nettside er utarbeidet i samsvar med den visuelle profilen. Ordlyd, bilder og film holdes “rett frem”, slik at helheten og produktet oppleves nedpå og ekte.

Dette prosjektet er det Therese som har hatt ansvaret for.
Kontakt henne gjerne om du har noen spørsmål

Forrige
Forrige

Innholdsproduksjon og Linkedinmagi for Plasto

Neste
Neste

Bærekraftsrapport for Arvid Gjerde