Hvilke verdier skal stå, og hva kjennetegner kulturen vår?

Strategi og prosess

Styret i Bakeriet i Lom til oss med ønske om å forsterke, forankre og tydeliggjøre verdier – internt og eksternt. Vi tok turen til Lom for å finne den felles historien.

Alle foto: Stine Aasløkk

Lytte, involvere – og finne fellesnevnere

Vi tok flere turer til Lom, og brukte tid med familien, styret og de ansatte for å lære hva som rørte seg, hva som kjennetegnet kulturen – og hva de så for seg fremover. Vi intervjuet, pratet, lyttet og kjørte workshops for å finne fellesnevnere i verdier og kultur både innad i bedriften – og det som kunne formidles eksternt.

Resultatet ble en merkevareplattform med tydelig definerte verdier og tekster. Dette ble sammenfattet i en folder til bruk i opplæringen av ansatte, noe som er spesielt viktig på sommeren da det kommer mange vikarer for å ta unna den lange køen for den gode bollen.

Dei som kjøper ein bolle hos oss, får tid, kunnskap og stoltheit for handverket med på kjøpet.

Det viktigaste vi gjer i bakeriet, er å gi gjestene ei god oppleving. Den same bollen skal smake like godt kvar gong, men vi utfordrar òg gjestene med nye smakar. Målet er at ­ dei som kjem inn­om, alltid skal ynskje å kome ­ til­bake – uansett om dei kjem frå Lom, Oslo eller Paris.

Dette prosjektet er det Emma som har hatt prosjektledelse på. Kontakt oss gjerne om du har noen spørsmål, eller har egne prosjekt du vil ha realisert.

Forrige
Forrige

Kongeriket Romsdal

Neste
Neste

Karakterer for Bærekraftsnettverket NDBR