
Visuell identitet og nettside
Design, Identitet, Strategi, nettside
Horgheim er en historisk skysstasjon i Romsdalen. De tilbyr overnatting og opplevelser med røtter i kultur, natur og historie. Her kan du bli med på guidede vandringer på garden og blant gravhaugene på horget.
Horgheim har eksistert i hundrevis av år, men den siste generasjonen har savnet en tydelig identitet for skysstasjonen – sitt eget bumerke. Vi har vært så heldige å fått være med i hele prosessen fra merkevarestrategi, visuell identitet til ferdig nettside.
Nå har gardsfolket på Horgheim har fått sitt eget bumerke!
Et bumerke var tradisjonelt en enkel, grafisk figur – rissa inn i tre for å merke eiendom eller tilhørighet. Bumerket til Horgheim er nettopp det: En H som illustrerer et hjem plassert i den smale passasjen mellom Trollveggen og Romsdalshorn – der folk har ferdes i hundrevis av år.
Her har gårdsfolket levd side om side med reisende og laksefiskere i generasjoner. Historier har blitt fortalt, fiskere har feiret fangsten, og reisende har funnet ro.
I dag bæres denne arven videre av Liv Jorunn og Arve. De huser og guider dem som søker det ekte og nære – kultur, historier og opplevelser som varer.

Gamle foto: Nordmannsamlinga
Dette prosjektet er det Vibeke som har hatt ansvaret for. Kontakt henne gjerne om du har noen spørsmål.