Visuell identitet og nettside

Design, Identitet, Strategi, nettside

Horgheim er en historisk skysstasjon i Romsdalen. De tilbyr overnatting og opplevelser med røtter i kultur, natur og historie. Her kan du bli med på guidede vandringer på garden og blant gravhaugene på horget.

Horgheim har eksistert i hundrevis av år, men den siste generasjonen har savnet en tydelig identitet for skysstasjonen – sitt eget bumerke. Vi har vært så heldige å fått være med i hele prosessen fra merkevarestrategi, visuell identitet til ferdig nettside.

Nå har gardsfolket på Horgheim har fått sitt eget bumerke!

Et bumerke var tradisjonelt en enkel, grafisk figur – rissa inn i tre for å merke eiendom eller tilhørighet. Bumerket til Horgheim er nettopp det: En H som illustrerer et hjem plassert i den smale passasjen mellom Trollveggen og Romsdalshorn – der folk har ferdes i hundrevis av år.

Her har gårdsfolket levd side om side med reisende og laksefiskere i generasjoner. Historier har blitt fortalt, fiskere har feiret fangsten, og reisende har funnet ro.

I dag bæres denne arven videre av Liv Jorunn og Arve. De huser og guider dem som søker det ekte og nære – kultur, historier og opplevelser som varer.

Gamle foto: Nordmannsamlinga

Dette prosjektet er det Vibeke som har hatt ansvaret for. Kontakt henne gjerne om du har noen spørsmål.

Ta kontakt
Forrige
Forrige

Magasin for AAK Safety

Neste
Neste

Prosessledelse og illustrasjon for et aldersvennlig Norge